Telegraafin ja Suomen Metsäyhdistyksen yhteistyö alkoi keväällä 2021, kun Päättäjien Metsäakatemia halusi tuoda esille 25 vuoden merkkipaalun saavuttamista.
Telegraafi suunnitteli logoon juhlavuotta kuvaavan numeroelementin. Lisäksi juhlavuodelle määriteltiin uusi tunnusväri, jota hyödynnettiin juhlavuoden visuaalisissa materiaaleissa. Telegraafi suunnitteli ja toteutti myös juhlavuoden viestintää esimerkiksi nettisivuilla, sosiaalisen median kanavissa ja uutiskirjeessä.
– Halusimme juhlavuonna kertoa Metsäakatemian toiminnasta monipuolisesti omissa kanavissamme. Sujuvalla yhteistyöllä Telegraafin kanssa juhlavuoden viestinnälle syntyi erottuva ilme, jota hyödynsimme niin somessa kuin muussa verkkoviestinnässämme, kertoo Suomen Metsäyhdistyksen vaikuttajaviestinnän johtava asiantuntija Elina Antila.