Telegraafi kriisiviestintä

Kriisiviestintä

Jos kriisi yllättää, on hyvä olla valmistautunut. Varaudu uhkien ennakoimiseen ja käytännön toimenpiteisiin kriisiviestintäsuunnitelmalla.

Sosiaalisen median aikakaudella pienestäkin asiasta voi äkkiä kasvaa suuri, hallitsematon ja kauaskantoinen kriisi, jos asiaan ei puututa nopeasti ja taitavasti.

 

Viestintä on tärkeä osa kriisitilanteiden hallintaa. Onnistuessaan viestintä minimoi haitallisia vaikutuksia yrityksen maineelle ja vähentää taloudellisia menetyksiä. Kriisiviestintäsuunnitelma auttaa tunnistamaan uhkia jo etukäteen ja antaa selkeät toimintaohjeet erilaisia tilanteita varten.

 

Meiltä saat apua sekä kriisiviestintäsuunnitelman tekemiseen että käytännön toimenpiteisiin kriisin yllättäessä. Järjestämme myös kriisiviestintäkoulutusta, johon henkilökuntasi voi osallistua.

 

”Konkreettisena hyötynä Telegraafin kanssa läpi viedyssä prosessissa oli se, että mahdollisia kriisejä mietittiin etukäteen laajasti. Suunnittelussa myös kartoitettiin, mitä tahoja kriisissä pitää informoida ja miten viestintä on hoidettava. Lisäksi testasimme, kuinka nopeasti Telegraafi olisi pystynyt ottamaan tilanteemme käsittelyyn. Iloksemme huomasimme, että heillä olisi ollut käytännössä valmius auttaa meitä välittömästi, kun olisimme sitä tarvinneet.”

 

– Susanna Söderlund, viestinnän asiantuntija, Suomen Sokeri

Referenssit

Tilaa uutiskirje