Telegraafi kriisiviestintä

Kriisiviestintä

Varautuminen mahdollisiin kriiseihin etukäteen on kaukonäköistä viisautta. Kriisiviestintäsuunnitelman avulla ennakoit uhat ja olet tarpeen vaatiessa valmis ryhtymään käytännön toimenpiteisiin.

Pienestäkin ongelmasta voi kasvaa suuri, hallitsematon ja kauaskantoinen kriisi, jos asiaan ei puututa nopeasti ja taitavasti. Viestintä on olennainen osa kriisitilanteiden hallintaa, sillä onnistuessaan se minimoi yrityksen maineelle aiheutuvia haittoja, vähentää taloudellisia menetyksiä ja katkoo huhuilta siivet.

Kriisiviestintäsuunnitelma auttaa tunnistamaan uhkia jo etukäteen ja antaa toimintaohjeet erilaisia tilanteita varten. Selkeä suunnitelma vähentää riskiä siihen, että akuuttiin kriisiin reagoiminen kestää liian kauan tai lähtee haitalliseen suuntaan. Kriisiviestintäsuunnitelma on erityisen tärkeä osa kiinteistöjen sekä terveydenhuollon ja elintarvikealan yritysten toimintaa, mutta hyötyä siitä on kaikille yrityksille.

Meiltä saat apua sekä kriisiviestintäsuunnitelman tekemiseen että käytännön toimenpiteisiin kriisin yllättäessä. Järjestämme myös kriisiviestintäkoulutusta, johon henkilökuntasi voi osallistua.

Miksi kriisiviestintä ja kriisiviestintäsuunnitelman teko kannattaa?

  • Onnistunut kriisiviestintä voi pelastaa ja jopa parantaa yrityksen mainetta.
  • Kriisiviestintäsuunnitelman avulla voi varautua kriisitilanteisiin, säästyä taloudellisilta menetyksiltä ja työntekijöiden sekä yleisön epäluottamukselta.
  • Kriisiviestintäsuunnitelman avulla tunnistetaan mahdolliset uhat ja kerätään yhteen kriisitilanteen kannalta tärkeät yhteistiedot ja medialistat.
  • Henkilökunta saa selkeän ohjeistuksen ja hyvät työkalut kuten valmiit tiedotepohjat eri tilanteisiin.
”Kriisiviestintäsuunnitelma antaa työkalut, joilla
kriisiin voidaan nopeasti puuttua viestinnän keinoin.”

Referenssit

Tilaa uutiskirje