LinkedIn markkinoinnin tukena

LinkedIn on sosiaalisen median kanavista työmaailmaan orientoitunein, joten se on myös oiva paikka markkinoida yrityksen palveluita. Työntekijöiden verkostojen kautta yrityksen palveluilla ja asiantuntijuudella on potentiaalia levitä pitkälle. Kokosin yhteen muutaman vinkin, joita LinkedIn-markkinoinnissa kannattaa huomioida.

Yritys – muista mainostaminen

LinkedInin yrityssivut ovat viestintä- ja markkinointikanavana, mutta myös eräänlainen materiaalipankki, josta työntekijät voivat helposti jakaa sisältöjä omissa profiileissaan. Yrityssivuille kannattaa miettiä jokin budjetti, jolla julkaisuja mainostetaan.

Alla muutama vinkki siitä, miten yrityssivuja voi hyödyntää markkinoinnissa.

  • Jaa aktiivisesti ja säännöllisesti tietoa yrityksen toiminnasta: palvelukuvaukset, referenssit, työntekijöiden kirjoittamat blogit – nämä kaikki ovat oivaa sisältöä. Vielä parempi, jos voit tarinallistaa julkaisuja ja kertoa laajemmin yrityksen toiminnasta.
  • Muista, että LinkedIn on hyvä alusta etsiä uutta työvoimaa – älä unohda kertoa, jos teillä rekrytoidaan. Tuo esille myös henkilöstöetuja ja sitä, millainen työpaikka yrityksenne on.
  • LinkedInissä kannattaa esitellä yrityksen arvoja: mitkä arvot ajavat toimintaanne ja miten ne näkyvät työssänne?
  • Muista reagoida, jos yritys mainitaan jonkun LinkedIn-käyttäjän julkaisussa.
  • Mieti, mikä on LinkedIn-sivun tavoite: tunnettuuden kasvattaminen, brändin luominen, liidit? Pohdi tavoitteen pohjalta budjetti, jolla haluat julkaisuja vuodessa mainostaa.

Henkilökohtainen työmedia

LinkedIn koostuu ihmisten välisistä verkostoista, joten henkilökohtaiset tilit tai profiilit ovat avainasemassa myös yrityksen markkinoinnissa. Verkostoituminen on myös tie niin asiantuntijan kuin yrityksenkin tunnettuuteen. Alla on muutama vinkki siihen, miten yrityksen palveluita voi halutessaan markkinoida henkilökohtaisen tilin kautta:

  • Kerro onnistumisista: jos olit mukana hienossa asiakastyössä tai yrityksenne onnistui jossakin merkittävässä toimeksiannossa, se kannattaa kertoa muille. Tämä kertoo omasta asiantuntijuudestasi, mutta on myös hyvä muistutus siitä, millaisia töitä yrityksessänne tehdään.
  • Reagoi kollegoiden julkaisuihin ja jaa yrityksen julkaisuja oman saatteen kera.
  • Kerro ajatuksiasi työstä tai alaan liittyvistä asioista, kysy ja keskustele.
  • Kaikki sisältö ei saa olla myyvää – pitää muistaa, että kyseessä on henkilökohtainen somealusta.

Niin henkilökohtaisella tilillä kuin yrityksen sivullakin on tärkeää tarjota lukijalle hyötyä ja ajateltavaa. Keskustele, esitä väitteitä ja ole valmis myös perustelemaan niitä, tarjoa ratkaisuja. LinkedIn on positiivinen mahdollisuuksien media – pysy siis optimistisena.

”Työntekijöiden verkostojen kautta yrityksen palveluilla ja asiantuntijuudella on potentiaalia levitä pitkälle.”

Minna Patrikainen

Viestintäkonsultti
puh. 050 520 6983
minna.patrikainen@telegraafi.fi

Tilaa uutiskirje