Telegraafi natiivimainonta

Mitä viestintätoimistossa tehdään? - Viestinnän ostamisen Q&A

Samankaltaiset kysymykset yhdistävät organisaatioita, jotka pohtivat yhteistyön aloittamista viestintätoimiston kanssa. Koska meille telegraafilaisille on tärkeää, että kanssamme yhteistyö olisi aina vaivatonta ja avointa, koostin alle muutamia yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia viestintäpalveluiden hankinnasta.

Miksi kääntyä viestintätoimiston puoleen?

 

Viestintä vaatii osaamista ja aikaa. Tuloksia ei synny vasemmalla kädellä, muiden kiireiden lomassa. Jos oma aika tai osaaminen loppuu eikä yrityksellä ole tarvetta tai halua palkata kokopäiväistä viestintäihmistä, kannattaa hakea apua hyvältä viestintäkumppanilta. Lue lisää blogista: Konsultti säästää aikaa ja rahaa.

 

Mitä viestintätoimistossa tehdään?

 

  • toimimme viestinnän asiantuntijana ja monipuolisena osaajana
  • suunnittelemme asiakkaan kanssa yhteistyössä viestintää
  • selkeytämme viestejä ja tekstejä
  • sparraamme asiakkaan asiantuntijoita
  • toimimme ylimääräisenä käsiparina kiiretilanteissa ja lomatuurauksissa
  • mietimme näkökulmia, etsimme tietoa, yhdistelemme ja karsimme, muokkaamme sisällöt valmiiksi kohderyhmä huomioiden
  • kirjoitamme monipuolisesti erilaisia sisältöjä
  • ratkaisemme viestinnän haasteita ja ongelmia
  • olemme tukena kriisitilanteissa

Mitä hyötyä on viestinnän suunnittelusta?

 

Kuten muitakin investointeja, myös viestintää pitää suunnitella, johtaa ja mitata. Hajanaiset yksittäiset viestintätoimenpiteet ilman tavoitteita ovat rahan ja muiden resurssien haaskausta. Lue lisää blogista: Liian kiire suunnitteluun.

 

Miksi hyvä sisältö on tärkeää?

 

Korkealaatuinen sisältö luo kuvan yrityksestä. Se tuo esille asiantuntijuutta ja vakuuttaa nykyiset ja uudet asiakkaat. Hyvä sisältö vahvistaa sidettä yrityksen ja lukijan välillä. Sisällön pitää olla myös helposti jaettavissa, sillä turhinta ja kalleinta on sisältö, jota ei kukaan lue. Lue lisää blogista: Millaista on hyvä sisältö?

 

Keitä viestintätoimistossa työskentelee?

 

Viestinnän ja sisällöntuotannon ammattilaisilla on erilaisia taustoja: meillä voi olla takanamme kaupallista alaa tai markkinointia, meissä on yhteiskuntatieteilijöitä ja teknisen alan ammattilaisia, on kääntäjiä ja ympäristötieteilijöitä. Meitä kaikkia kuitenkin yhdistää kyky omaksua uusia asioita ja asiakokonaisuuksia nopeasti ja selkeästi, ja suodattaa tietomassoista oleellinen. Löydämme aiheesta sen kärjen tai näkökulman, joka kiinnostaa lukijaa ja jolla on mahdollisuus mennä median seulasta läpi. Lue lisää blogista: Kuka on asiantuntija?

 

Telegraafilaisilla on yhteensä yli 80 vuotta kokemusta viestinnän alalta. Olemme toteuttaneet valtavan määrän lanseerauksia ja viestintäkampanjoita, kirjoittaneet tuhansia mediatiedotteita, luoneet kymmeniä nettisivustoja ja lukemattoman määrän nettisisältöjä ja sosiaalisen median päivityksiä.

 

Miksi uskoa ulkopuolista asiantuntijaa?

 

Käytän tässä esimerkkinä tiedotetta, joka on viestinnän perustyökalu. Olen kuullut väitteen, että kuka vaan sellaisen osaa kirjoittaa, ei siihen viestintäihmistä tarvita. Olen samaa mieltä: kyllä jokainen siihen pystyy. Samalla tavalla kuin jokainen osaa käyttää poraa. Mutta molemmissa taidoissa lopputulos onkin se, joka ratkaisee. Lue lisää blogista: ”Kaikki nyt tiedotteen osaa kirjoittaa”.

 

Milloin kannattaa ottaa yhteyttä?

 

Aina kannattaa ottaa yhteyttä! Kerro meille haasteesi ja toiveesi viestinnän osalta. Me kerromme, miten voisimme auttaa. Sen jälkeen voitte miettiä, olisiko se teidän kannaltanne paras ratkaisu haasteeseenne.

 

Kerron mielelläni lisää! Ota yhteyttä.

”Viestintä vaatii osaamista ja aikaa. Tuloksia ei synny vasemmalla kädellä, muiden kiireiden lomassa. Jos oma aika tai osaaminen loppuu eikä yrityksellä ole tarvetta tai halua palkata kokopäiväistä viestintäihmistä, kannattaa hakea apua hyvältä viestintäkumppanilta.”

Tilaa uutiskirje