Telegraafi kesän viestintä

Muista viestiä myös kesällä

Kesä on loistavaa aikaa tiedottamiselle ja muulle viestinnälle.
Medioilla on pulaa uutisaiheista ja toisaalta lukijoilla on lomalla aikaa
lukea medioita. Kesä kannattaa siis hyödyntää.

Yritysten viestintätoimenpiteet hiljenevät usein kesäksi. Vaikka koko Suomi tuntuu uinuvan heinäkuussa, on kesä loistavaa tiedottamisen aikaa. Ihmisillä on aikaa perehtyä viestiisi ja mediassa kilpailu uutispaikoista on rauhallisempaa. Mahdollisuus näkyvyyteen kannattaa siis käyttää hyödyksi.

 

Pidä some käynnissä myös kesällä

 

Myös sosiaalisen median suunnitelma kannattaa tehdä koko kesäksi. Näin päivittäminen ei kärsi siitä, että lomat pyörivät yrityksessä. Suunnitelmallisuus myös vähentää virheitä ja hutaistuja sisältöjä. Niihin menee yllättävän paljon aikaa, mutta ne eivät kuitenkaan palvele yrityksen tavoitteita.

 

Kun suunnitelma on tehty, julkaisut on helppo ajastaa haluamiinsa ajankohtiin. Toki on hyvä, jos joku yrityksestä on kesälläkin valmiina vastamaan mahdollisiin kysymyksiin. Palvelulupaus kannattaa myös muistaa päivittää sosiaaliseen mediaan, mikäli yrityksen aukioloajat muuttuvat kesän ajaksi.

 

Vältä syksyn kiireet ja aloita viestintätoimien suunnittelu jo kesällä

 

Kesä tuntuu pitkältä, mutta aika kesäkuusta elokuuhun on yllättävän lyhyt. Valtaosa viestinnällistä toimenpiteistä vaatii suunnitelmallisuutta, hyvää valmistautumista ja reilusti aikaa. Loman jälkeen viestintätoimenpiteet voivat yllättää, joten niiden suunnittelu kannattaa ottaa ajoissa työn alle. Kaikkea ei kannata jättää syksyyn, vaan osa viestintätoimenpiteistä kannattaa hoitaa kuntoon jo kesän aikana.

 

Mikäli kaipaat apua kesän viestinnässä tai haluat aloittaa syksyn viestinnän ajoissa, ota yhteyttä. Autamme läpi kesän.

Minna Patrikainen

Viestintäkonsultti

puh. 050 520 6983

minna.patrikainen@telegraafi.fi

Tilaa uutiskirje