Telegraafi rekrytointiviestintä

Rekrytointiviestintä

Mikä avuksi, kun osaajapula alkaa olla este yrityksen kasvulle tai nykyisten tilausten täyttämiselle? Yksi vastaus on rekrytointiviestintä.

Rekrytointiviestinnälle on monta erilaista sanaa, jotka kuvaavat hyvin sen eri rooleja: hakijaviestintä, työnantajaviestintä, rekrytointimarkkinointi ja hakijakokemus. 

 

Rekrytointiviestinnän tulisi alkaa jo ennen kuin yhtään rekrytointi-ilmoitusta on julkaistu. Eri kanavissa positiivisesti esillä olevat yritykset kiinnostavat hakijoita – paljon ennen kuin yhtään paikkaa on avoinna.

 

Rekrytointiviestinnässä yrityksen viestintää tarkastellaan ulkopuolisen silmin: miten yritys näkyy mediassa ja sosiaalisessa mediassa, millaisen kuvan nettisivut luovat ja mitä viestejä korostetaan rekrytointi-ilmoituksissa.

 

Me autamme sinua kertomaan yrityksestäsi oikeissa kanavissa, valitsemaan rekrytointia varten sopivat viestit ja julkaisukanavat sekä suunnittelemaan rekrytointia kokonaisuutena.

 

”Rekrytointiviestintä ei hoidu vain yhdellä työpaikkailmoituksella, vaan kyse on pidempikestoisesta prosessista. Ideana on olla aktiivinen myös silloin, kun rekrytointi ei ole ajankohtaista. Telegraafin myötä olemme saaneet paljon ideoita viestintäämme, ja rekrytointiviestinnän avulla ryhtiä uusien osaajien hakemiseen. Meistä ollaan selvästi kiinnostuneita myös silloin, kun emme aktiivisesti rekrytoi.”

 

– Leena Viljanen, Chief Marketing Officer, BCB Medical

Referenssit

Tilaa uutiskirje