Telegraafi rekrytointiviestintä

Rekrytointiviestintä

Rekrytointiviestintä alkaa jo ennen ensimmäistäkään rekrytointi-ilmoitusta. Eri kanavissa positiivisesti esillä olevat yritykset kiinnostavat hakijoita paljon ennen kuin yhtään paikkaa on avoinna.

Rekrytointiviestinnässä yrityksen viestintää tarkastellaan ulkopuolisen silmin: miten yritys näkyy mediassa ja sosiaalisessa mediassa, millaisen kuvan yrityksestä nettisivut luovat ja mitä viestejä korostetaan rekrytointi-ilmoituksissa. Hyvä työnantajamielikuva on monen osasen summa eikä synny hetkessä tai yhdellä työpaikkailmoituksella.

 

Rekrytointiviestintä on pitkäjänteinen prosessi: on hyvä olla aktiivinen myös silloin, kun rekrytointi ei ole ajankohtaista. Yritys tulee tällä tavalla potentiaalisille työntekijöille tutuksi ja mielenkiintoiseksi, mistä on apua varsinkin silloin, kun tulee nopea tarve rekrytoida.

 

Rekrytointiviestinnälle on monta erilaista sanaa, jotka kuvaavat hyvin sen eri rooleja: hakijaviestintä, työnantajaviestintä, rekrytointimarkkinointi ja hakijakokemus. Kaikkien tavoite on kuitenkin sama eli tehdä yrityksestä työnhakijoiden silmissä kiinnostava vaihtoehto.

 

Viestintätoimisto Telegraafi on rekrytointiviestinnän ammattilainen. Me autamme sinua kertomaan yrityksestäsi oikeissa kanavissa, valitsemaan rekrytointia varten sopivat viestit ja julkaisukanavat sekä suunnittelemaan rekrytointia kokonaisuutena. Toimitamme myös yrityksen ilmeen ja strategian mukaiset rekrytointi-ilmoitusten pohjat.

 

 

Miksi rekrytointiviestintä kannattaa?

 

  • Rekrytointiviestinnän avulla luodaan kuvaa yrityksestä, jolla on arvoa myös asiakkaille ja sidosryhmille.
  • Rekrytointiviestintä on hyvä tapa viestiä yrityksen arvoista, toimintatavoista ja työkulttuurista. Ne kiinnostavat asiakkaita, sidosryhmiä ja potentiaalisia työntekijöitä.
  • Pitkäjänteisellä viestinnällä voi varautua äkillisiin rekrytointitarpeisiin.

”Rekrytointiviestintä tekee yrityksestä työnhakijoiden
silmissä kiinnostavan vaihtoehdon.”

Referenssit

Tilaa uutiskirje