Telegraafi esite

Täsmälääke digitaaliseen sisältöähkyyn

Kun skrollaan erilaisia somekanavia tai nettisivustoja, tuhannet kuvat ja tekstit vilisevät silmieni ohi ja vain harvat niistä jäävät oikeasti mieleeni. Uutta sisältöä tulee eteen jatkuvalla syötöllä. Lopputuloksena on väsyneet silmät ja digitaalinen sisältöähky.

Tähän ähkyyn olen löytänyt toimivan lääkkeen. Digitaalisen ilotulituksen keskellä arvostan entistä enemmän käsin kosketeltavia, painettuja julkaisuja. Saan esimerkiksi suurta inspiraatiota hienosti toteutetuista kirjoista, mainoksista, lehdistä tai esitteistä. Hamstraan erilaisia painotuotteita milloin mistäkin ja hypistelen niitä mielelläni.

 

Ilahdun erityisen paljon, jos painotuotteen paperi on loppuun asti mietitty. Erilaiset erikoistehosteet, kuten foliointi, pehmeä laminointi tai erilaiset kohdelakkaukset tekevät minuun vielä suuremman vaikutuksen.

 

Asiakaslehdet uuteen kukoistukseen

 

Asiakaslehti on hyvä esimerkki painotuotteesta, jota toivoisin näkeväni enemmän. Tekstin ja kuvituksen yhdistäminen sekä eri elementtien sommitteleminen toimivaksi kokonaisuudeksi kiehtoo minua kovasti.

 

Näyttävän asiakaslehden avulla yritys voi esitellä tuotteitaan ja palveluitaan persoonallisella ja mielenkiintoisella tavalla. Parhaimmillaan lehti vahvistaa haluttua brändimielikuvaa ja lisää yrityksen tunnettuutta. Lisäksi asiakaslehden avulla voidaan tuoda esille yrityksen strategiaa ja ydinviestejä.

 

Toivon, että yritykset toteuttaisivat rohkeammin painettuja julkaisuja. Esimerkiksi vuosikertomus tai vastuullisuusraportti voisi nousta niin sanotusti nextille levelille asiakaslehtimäisessä toteutuksessa.

 

Vinkit asiakaslehden tekoon

 

  • Muista tämä: kaksi tärkeää elementtiä ovat laadukas sisältö ja visuaalisesti houkutteleva toteutus.
  • Mieti ajoissa: suunnitteluvaiheessa on hyvä pohtia, kenelle lehti tehdään, miksi se tehdään ja mitä sillä halutaan kertoa.
  • Huomioi tämä: hyvin toteutettu lehti noudattaa tiettyä rytmiä. Se tekee lukemisesta helppoa ja miellyttävää.
  • Älä unohda tätä: ammattilaisen avulla lehdestä tulee visuaalisesti laadukas ja yrityksen brändin näköinen.
  • Pidä mielessä: hyvä asiakaslehti on hyödyllinen tietopaketti, mutta myös viihdyttävä lukukokemus.
  • Korosta tätä: monipuolinen asiakaslehti antaa tietoa yrityksestä ja sen tuotteista tai palveluista sekä tuo kiinnostavalla tavalla esille ajankohtaisia uutisia, tarinoita, ihmisiä ja ilmiöitä.
  • Nauti tästä: onnistunut asiakaslehti jää mieleen ja palvelee yritystä paljon kauemmin kuin esimerkiksi yksittäinen nettisivuartikkeli tai somepäivitys.

 

”Digitaalisen ilotulituksen keskellä arvostan entistä enemmän käsin kosketeltavia, painettuja julkaisuja. Saan esimerkiksi suurta inspiraatiota hienosti toteutetuista kirjoista, mainoksista, lehdistä tai esitteistä.”

Tilaa uutiskirje