Telegraafi mediatiedotteet ja mediainfot

Uutiskirje tulee taas ja tarjoilee sopivia suupaloja

Kaikkihan sitä tekevät. Kun päivään putkahtaa luppoaikaa, tulee otettua luuri käteen ja selailtua erilaisia sisältöjä.

Vahvistuva trendi on tarjoilla nopeasti napsittavaa sisältöä suoraan sähköpostiin uutiskirjeen muodossa. Uutiskirje kokoaa esimerkiksi organisaation viikon tai vaikkapa kuukauden kiinnostavimmat nostot selkeäksi kokonaisuudeksi. Teksteissä ilmaisu saa olla tiivistä ja napakkaa, ja muoto sopii myös isompien asiakokonaisuuksien esittelyyn, kun viesti on palasteltu helposti ymmärrettäviin osa-alueisiin.

Muokkaa sisältöä useamman kanavan käyttöön

Yritykselle uutiskirje on oma pieni media, tapa tuoda esiin omaa tekemistä ja osaamista, sitouttaa lukijoita ja pitää yllä esimerkiksi asiakassuhdetta. Uutiskirje on myös yksi parhaista tavoista kannustaa lukijaa klikkaamaan itsensä hakemaan lisätietoa kiinnostavasta aiheesta yrityksen www-sivustolta.

Uutiskirje on viestinnän kanava, jota kannattaa hyödyntää yhtenä työkaluna, kun laadukkaasti tuotettua sisältöä jaetaan eteenpäin. Kustannustehokkuudestakin päästään puhumaan, kun kerran tehtyä tekstiä hyödynnetään useammalla tavalla; ensin ehkäpä tiedotteena, sitten nettiuutisena, somekanavissa ja uutiskirjeen nostona. Sellaisenaan samaa sisältöä ei kannata kuitenkaan joka kanavaan jakaa vaan kärkeä terävöitetään aina kohderyhmän mukaan.



Myös mediat hyödyntävät uutiskirjeen voimaa

Uutiskirjeen kiinnostavuus on huomattu myös monessa varsinaisessa mediassa. Mediatalot lähettävät tilaajilleen jopa tilaajaprofiilin mukaan kuratoituja kokonaisuuksia – personoidut uutiskirjeet muokkautuvat silloin tilaajan aiemman mediakäytön perusteella.

Medialle kaupallisena toimijana on myös tärkeää saada liikennettä sivustolleen ja lukijat kuluttamaan sisältöjä. Uutiskirjeiden nostojen ansiosta moni verkossa muuten vähän lukijoita tavoittanut juttu saa uuden mahdollisuuden sähköpostin tuoman kävijäaallon myötä.

Uusimpana pelaajana kentälle on astunut kokonaan uutiskirjepohjainen verkkomedia MustRead, jonka tavoitteena on perustaa kaupunkimedia kaikkiin Suomen vähintään keskisuuriin kaupunkeihin. Tulot kirjeen tekemiseen MustRead saa sponsoreilta.

Verkkomedian lupaus on, että kirjeen ehtii lukea neljässä minuutissa. Se on juuri sopivan mittainen hetki vietettäväksi vaikkapa kahvitauolla. 

”Yritykselle uutiskirje on oma pieni media, tapa tuoda esiin omaa tekemistä ja osaamista, sitouttaa lukijoita ja pitää yllä esimerkiksi asiakassuhdetta.”

Kati Munkki

Viestintäkonsultti
puh. 040 355 6066
kati.munkki@telegraafi.fi

Tilaa uutiskirje